30 paź 2011

Dynia i czapka ślimak

Dyniowo wycinankowo wczoraj u nas było.
W efekcie mamy taką ładną głowę na parapecie u dzieci.


Wieczorem zapalamy świeczkę i dyni się z głowy dymi...
Duża dynia stoi na balkonie i straszy sąsiadów.

A teraz czapka ślimak.

Wygląda tak:





Jest to prototyp. Wykonany z 1 motka Merido DK kolor 5592. Kupiłam ten moteczek w second handzie, był jeden. Spodobał mi się kolor, miał być wzornikiem i pomóc mi wybrać kolor szafek kuchennych. Chętnie dorobiłabym córce golfik do kompletu niestety nie znalazłam w naszych rodzimych pasmanteriach koloru 5592. Gdyby jakaś miła, dobra dusza miała do odsprzedania takie moteczki to niech się do mnie odezwie. Będę wdzięczna.

Wracając do czapki. Robi się ją banalnie prosto.

Należy wydziergać romb, zszyć szwem zwanym kitchener stitch i gotowe.

Romb powstanie nam gdy będziemy w każdym parzystym rzędzie za oczkiem brzegowym dodawać 1 oczko a przez ostatnim oczkiem (w tym samym rzędzie) przerabiać dwa oczka razem.

Jakiś mało profesjonalny ten opis...
Musze się poprawić.

Nabrać na druty ilość oczek odpowiadającą wysokości czapki sposobem tymczasowym. W moim przypadku było to 55.
Przerobić 2 rzędy ściegiem gładkim prawym.
Następnie przerabiać 4 rzędy ściegiem gładkim lewym i 4 rzędy ściegiem gładkim prawym (na zmianę) Zakończyć dwoma rzędami ściegiem gładkim prawym.
W co drugim rzędzie za oczkiem brzegowym dodać 1 oczko. W tym samym rzędzie przez ostatnim oczkiem przerobić 2 oczka razem. Na drucie zawsze będzie nabrana ilość oczek.

Powstanie nam romb.

Po osiągnięciu długości odpowiadającej obwodowi głowy, wypruć łańcuszek zabezpieczający dolny brzeg robótki, nałożyć oczka na drut, zszyć brzegi wcześniej wspomnianym ( kitchener stitch) ściegiem.
Górny brzeg czapki przeszyć nitką, ściągnąć, zawiązać, w razie konieczności zaszyć.

GOTOWE!!!

P.S. Czapkę znalazłam w sieci. Nie jestem autorką pomysłu. Jedynie napisałam jak ją wydziergać ;)

27 komentarzy :

3nereida pisze...

Nie tylko piękna , ale genialna , wykombinowałaś bombowo . Mozna odgapiac?

AnnaElizabeth pisze...

Bardzo fajna czapka.

ambiguity pisze...

piękna czapa, ale i modelka miodzio :)

ElkaTe pisze...

"Nabrać na druty odpowiednią liczbę oczek"
od ilu zaczęłaś? Bo wychodzi mi, że tak jak w kaktusie zaczyna się od jakichś 3-4.
Będę wdzięczna za podpowiedź :)

ElkaTe pisze...

nie kaktusie, tylko baktusie :D

makramka pisze...

śliczna czapa, a i kolorek super

Dziunia pisze...

ElkaTe, uściśliłam opis. Zerknij raz jeszcze.

Anka pisze...

Super czapka!

ElkaTe pisze...

Wielkie dzięki, teraz rozumiem :).
Zaraz się biorę za druty :)

scriptoria pisze...

Czapka wyszła ślicznie :) Sądząc po dużej liczbie zapytań krążących w sieci, będzie to po zeszłorocznej poppy hit tej jesieni i zimy. Dziękuję za opis, też odgapię, jeśli pozwalasz :)
Pozdrawiam!

Krystyna Anna pisze...

Jesteś Wielka Dziunia!!!
Właśnie wczoraj wpadłam na tego ślimaka i główkowałam jakby go ugryźć, a tu proszę - dzięki Tobie mam przepis jak na dłoni. Dziękuję serdecznie, a modelce piękne buziaczki od babci Krysi - cmok, cmok :-)

monotema pisze...

Oj, piękna ta Twoja czpucha, a modelka jeszcze piękniejsza. {Pozdrawiam

basiau pisze...

Świetna jest ta czapka. Córka bardzo wdzięcznie w niej wygląda. Dziękuję za opis wykonania. Też już zrobiłam dla Córy.
Zapraszam http://basiau.blogspot.com/

Trzpiotka pisze...

Cudo czapa i kolor i faktura. A dynie - bomba :)

agadzieje pisze...

dynia boska....a czapka baaardzo twarzowa..a jaka modelka!:)

Joanna pisze...

Śliczna czapka, a modelka to już w ogóle.... Bardzo ładny opis, naprawdę zachęcający:)

ameise80 pisze...

Bardzo ładnie Twojej córeczce w tej czapeczce :) No ale ładnemu we wszystkim ładnie :)
Fajna czapa, z opisu nie wygląda na trudną i coraz większą mam chęć żeby ją wydziergać. Dzięki za przejrzysty opis.

isia511 pisze...

Świetna czapa i dziekuje za opis.A zastanawiałam się z której strony to cudo ugryżć

Kokotek pisze...

Napewno wykorzystam Twój opis, bo ślimak marzy mi sie od dawna

woalka pisze...

Jestem tą czapunią zachwycona.
A modelką w czapusi jeszcze bardziej!
MUSZĘ ten wzorek zaraz wypróbować.
A potem może strzelę takie same czapki dla siebie i córeczki ;)
Dzięki za inspirację i podpowiedzi!

Maranta pisze...

Oj, weszłam po dłuższej przerwie dzisiaj do Ciebie i cóż widzę???
Czapkę, którą od godziny tworzę.

Moją chcę zrobić wywijaną, ale nie wiem czy włóczki starczy, bo dorwałam resztówkę po sweterku- tunice, który kiedyś robiłam.

Niestety jest to taki upaćkany melanżyk. Do tego dość grubaśna i robię drutami 6mm.
No nic, najwyżej spruję, jeśli mi się nie spodoba.

Wzór na tę czapę też gdzieś w necie jakiś czas temu znalazłam i dzisiaj przypadkowo na niego w folderze robótkowym trafiłam.

Twoja jest cudna, i ma śliczny kolorek, no i Modeleczka - ślicznotka.

Pozdrawiam, Ania

Anonimowy pisze...

Bardzo dziękuję,Dobra Duszyczko,za instrukcję zrobienia tej pięknej czapki.Cieplutko pozdrawiam.Emerytka Krysia.

milabydgoszcz pisze...

Czapka świetna już ją robię dla wnusi
ale Modelka fajniejsza!!!
Pozdrawiam

Jak Pokonać Nerwicę pisze...

Ładna czapeczka i dziewczynka.
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Super czapka i jestem już w trakcie jej dziergania pozdrawiam

Nutinka pisze...

Wyszukałam i przeczytałam kilka opisów robienia ślimaka, ale u Ciebie jest chyba najjaśniej wytłumaczone. Już działam. :)

Kasia59 pisze...

Super czapka , robię taką tylko niebieską .

¾