5 maj 2011

Reglan od góry, półokrągły pod szyją OPIS

Na prośbę Kachazet postaram się napisać jak powstaje mój brązowy sweterek.
Robiony od góry ale tym razem z półokrągłym dekoltem.
Uznajmy, że będzie robiony bez żadnych ażurków, tylko same prawe oczka.

W moim przypadku było tak:
Najpierw ustaliłam ilość potrzebnych oczek na cały obwód szyi.
Wyszło mi 90. Z tym, że nie nabieramy wszystkich oczek od razu.
Należy ustalić ile oczek potrzeba na dwa rękawy i plecy. Przód zostawiamy na później.

Nabrać na druty jedną z metod z poprzedniego posta ustaloną ilość oczek. U mnie 63 oczka.
Chodzi tu o taki sposób, żeby można było potem nabrać oczka na drut. Ja to nazywam "sposobem otwartym z dwóch stron"

Podzielić oczka między tył, rękawy.
U mnie było tak: 2,15,2 to jeden rękaw; 25 plecy; 2,15,2 to drugi rękaw. Razem 63 oczka.
Te dwójki to są oczka przed i za którymi dodaję oczka na reglan.
Brakuje nam 27 oczek do wyliczonych 90. To będzie przód.
Przerabiamy oczka w rzędach. Dodając w co drugim rzędzie oczka na reglan. Na razie nie dodajemy oczek na podkrój szyi.
Robimy kilka rzędów na prosto. Będzie nam się pięknie rozszerzał rękaw, a dekolt nie ;)
W zależności jak duży chcemy dekolt taką ilość rzędów przerabiamy bez dodawania oczek na brzegu.
U mnie to było 10 rzędów.
Następnie przed pierwszymi oczkami na brzegach umieszczamy znaczniki (markery) i zaczynamy dobierać oczka na zaokrąglenie dekoltu. Oczka przed markerem to te dobrane na zaokrąglenie dekoltu.
W co drugim rzędzie dodajemy z każdej strony oczka wg schematu:
1; 1; 1; 2; 2; 3; 3; to daje nam 26 oczek. Brakuje 1 które trzeba dodać razem z którąś trójką.Będzie razem 27 brakujących oczek.
Rozpisując to dodawanie na rzędy będzie tak:
1 rz dodać 1 o
2 rz bez dodawania, dalej będzie zapisany jako gwiazdka
3 rz dodać 1 o
*
5 rz dodać 1 o
*
7 rz dodać 2 o
*
9 rz dodać 2 o
*
11 rz dodać 3 o
*
13 rz dodac z jednej strony 3 a z drugiej 4 oczka

Zamykamy robótkę w kółko i robimy dalej tak jak inne swetry od góry.

Aby dekolt wykończyć nabieramy oczka wokół całego brzegu i robimy to co nam się podoba.
Ja dorobiłam ażurową plisę.

Mam nadzieję, że da się to jakoś zrozumieć.

Dajcie mi znać w komentarzach czy wam się taki opis przydał.

Pozdrawiam :)

Odpowiadam na pytanie jak dobrać oczka na brzegu robótki:


Cast on new stitches at an edge from Garnstudio Drops design on Vimeo.

14 komentarzy :

Anonimowy pisze...

Jesteś kochana !!! Dziękuję Ci z całego serca ! Pozdrawiam, Elżbieta.

Anonimowy pisze...

Bardzo dziękuję!!! Opis bardzo się przyda i napewno z niego skorzys-
stam. Miłego dnia!!! Maria

mumumka pisze...

Dzięki! skorzystam na pewno z opisu :)
A możesz jeszcze powiedzieć jakim sposobem dodawać te 2 lub 3 oczka na dekolt? przerabiając dwa/trzy oczka z jednego? czy może poprzez przerobienie nitki poprzecznej w kilku kolejnych oczkach? a może jeszcze inaczej?
pozdrawiam,
mumumka

nietylkoSZALenstwo pisze...

dzięki za przepis!
ja już zaglądam tu do Ciebie od dłuższego czasu, może czas żeby tak bardziej oficjalnie...
pozwolisz, że się rozgoszczę
POzdrawiam
Aniela

Krystyna pisze...

Chciałabym do ciebie napisać, ale poczta @ nie przyjmuje tego adresu

Krystyna pisze...

Kasiu, Liścik czeka na wysłanie, ale nie mam adresu @. Ratuj! Mój adres: ferka@post.pl

Anonimowy pisze...

Bardzo przejrzysty opis, skorzystałam, wyszło!
Pokaż jeszcze, co fajnego potrafisz........ dziękujemy!!!!!
Pozdrawiam, Ela

Krystyna pisze...

Dziękuję Ci za zamieszczenie tych filmików w jednym miejscu. Bardzo mi się przydały i nawet nauczyłam się tak nabierać oczka!

Antosia pisze...

Bardzo dziękuję za opis. Wykorzystam w kolejnym sweterku.
Serdecznie pozdrawiam

Anonimowy pisze...

opis świetny! thx!
przepisałam go sobie na kartkę i biegnę dziergać!

SZYDEŁKO I DRUTY-to moje hobby pisze...

opis bardzo przydatny-dziękuję

LEPTIR pisze...

ja też dziekuje podałaś genialny sposób.....
pozdrawiam

MIRELLAJ pisze...

Świetny sposób , może i ja skorzystam

Elżbieta E. pisze...

Pieknie opisane.Dziekuje.

¾