22 lis 2009

Dzierga się... bez zszywania

... takie coś:



Będzie to albo długi sweter, albo tunika a może nawet sukienka.
Robię to to od góry. Część powyżej pasa jest skończona.
Teraz lecę w dół. Jak widać, jestem na etapie poszerzania na bioderka.
A potem to już prosto do końca.

Rękawy robiłam metodą magic loop. 2 jednocześnie na jednym
drucie KnitPro z bardzo długą żyłką.
Było to nawet wygodne.

Dziunia odpowiada

Pimposhko, to jest zwykły ściągacz (2x2)
W tym przypadku nabrałam 160 oczek, zrobiłam 15 okrążeń ściągaczem.
Zaznaczyłam 4 oczka które są początkiem reglanu.
Dodając oczka (narzutami) przed i za zaznaczonym oczkiem powstaje reglan.
Po kilku rzędach ściągacz zaczyna się "załamywać" i powstaje taki właśnie dekolt.



Urszula97, jeśli jest taka potrzeba to zrobię kurs obrazkowy robienia reglanu od góry.
Czemu nie ;)

Jo_an44, włóczkę kupiłam bardzo dawno temu w Second Handzie. Nowiutkie moteczki.
Zrobiłam sweter córce i kamizelkę sobie. Sweter nie był noszony, kamizelka kilka razy.
Sprułam i przerabiam na coś większego dla mnie.

11 komentarzy :

makneta pisze...

Prześliczna włóczka. Ta metoda jest ostatnio moją ulubioną, bo nie cierpię zszywania. Czekam co się wykluje z tego.
Pozdrawiam
makneta

pimposhka pisze...

Kolory cudne!! Bardzo mi sie to podoba. Ja robie rekawy do rudej sukienki tez magic loopem ale jeden nigdy nie robilam dwoch na raz natomiast metode w kolo praktukuje gdzie tylko moge.
Mam pytanie, jak robilas ten dekolt? Widze, ze najpierw masz dzersej (to sie chyba tak nazywa po polsku) a potem rozszerzasz. Czy ten dzersej doszywalas? Mnie sie wlasnie takie wykonczenie dekoltu bardzo podoba ale nie wiem jak sie za takie zabrac.

mięta pisze...

Bardzo fajny kolorek. Ciekawe na jakiej długości zostanie zakończony .

urszula97 pisze...

Super robótka bo nie wiem co będzie,bardzo a bardzo jestem zainteresowana robieniem na okrągło,umiem robic na okrągło ale te rękawy i początek od góry? Nie wyobrażam sobie.A może kochana,złota kobieto zrobisz taki opis jak to zrobiłaś przy skarpetkach?

jo_an44 pisze...

A cóż to za włóczka cudna ?
Cokolwiek z niej powstanie będzie piękne ! :)

jo_an44 pisze...

I bardzo dobrze robisz :)
Szkoda w szafie trzymać takie śliczne nitki.
Teraz na pewno powstanie coś, co będzie noszone non-stop ! :)
[w 'moich' second handach nigdy nie natrafiłam na żaden włóczkowy skarb :(]

Anna pisze...

jakie piękne kolory, aż mam ochote pognać do sklepu po coś podobnego, a metoda bez zszywania jest najlepsza

Anonimowy pisze...

Kasiu napisz prosze instrukcje jak sie robi reglan,pozdr v

Anonimowy pisze...

Nie robiłam nigdy bez zszywania od góry i nie wiem czy dałabym radę ale to jest ciekawy pomysł i dobry do robienia ze 100% wełny jak się wyciągnie po praniu to łatwiej spruć i wykończyć powtórnie.Pozdrawiam.
violaslomka

urszula97 pisze...

Fajnie by było taki pokaz zrobić,widzę,że są zainteresowane osoby inne też,ale moge zacząć dopiero po Nowym roku,muszę usiąść przed kompem,zrobić 2 kawy i kończyć skarpetkę,połknełam klin.zaczełam wg przepisu Hady a później sie pogubiłam,widze u Ciebie ,że chyba poradzę.ach kawa jedna dla mnie druga dla Ciebie ,wypiję za Ciebie też.Tylko zakończę temat świąt,kwestia tygodnia,bezrękawnik własnie robie na drutach na okrągło nawet z warkoczem ale pod pachami muszę rozdzielić .Pozdrówka

Mariola pisze...

Jak te rękawki robi się sposobem magic loop to jest dla mnie zagadka ;-(

¾