12 lis 2007

Tak powstawało bolerko

Na druty nabrać kontrastową włóczką odpowiednia ilość oczek (szerokość pleców)

Od trzeciego rzędu robić skos z obu stron reglanu. Odłożyć pozostałe oczka.

Rękwy robiłam proste. Bez dodawania oczek na poszerzanie. Skos reglanu robic tak samo jak w plecach. Zostawić około 6 cm niezamkniętych oczek.

Powstanie coś takiego:


Następnie zszyć plecy i rękawy. Niezamknięte oczka przełożyć na drut z żyłką. Nabrać oczka wg linii skosu reglanu przy rękwach. Wypruć kontrastową nitkę i nałożyć otwarte oczka brzegu na drut. Dzięki temu brzeg będzie elastyczny i tył ładnie sie będzie układał. Nabrać oczka z drugiego brzegu skosu reglanu.

Jak już mamy wszystkie oczka na drucie zaczynamy mozolne przerabianie ściągacza. W pierwszym rzędzie podwoiłam liczbę oczek nabranych na skosach rękawów. Następnie zrobiłam 10 cm ściągaczem 1x1. Po 10 cm podwoiłam każde lewe oczko. Przerobiłam ściągaczem 1 o p x 2 o l około 6 cm. następnie podwoiłam każde oczko prawe. Ściągaczem 2x2 przerobiłam jeszcze 5 cm i zamknęłam luźno wszystkie oczka.

Efekt: swobodnie układająca się plisa bolerka.


Tu dobrze widać jak były nabierane oczka plisy.

Rękawy przewinęłam na lewą stronę żeby nie zasłaniały brzegu.

W komentarzach Seremity zapytała jaka włóczka, jakie druty.

Włóczka z odzysku wiec parametrów nie podam. Za to jeśli chodzi o druty to rękawy, plecy i połowa plisy robione były na 7. Druga połowa plisy na 8.

Brak komentarzy :

¾